2012-03-25 | 14:06:41 | Kategori: 1Dream1Direction

1Dream1Direction - Kapitel 19

Previous: Efter lektionen möttes jag av Mike som stod vid klassrumsdörren. Av ovana att han skulle stå där, var jag dum att fråga honom varför. Jag kom senare på varför, och så fort jag kom att tänka på det, gick jag snabbt därifrån, och Zayn kom efter mig. Just i det ögonblicket fick jag ett sms från Harry. X-factor fortsätter imorgon. Stod det på smset.
..............................................................................................................................................................................................................................................


Harry vinkade åt oss när vi gick in i entrén. Zayn tog ett fast tag om min hand, och stannade upp. Han kollade runt i den trånga korridoren, som vi hade gått i under juletid. Harry gick emot oss, tillsammans med en annan kille, som hade ett par röda byxor och blå vit randig tröja på sig. Han hade brunt långt hår som hängde framför ögonen. De båda log mot oss. Den andra killen räckte fram handen till mig.
"Hej!" hojtade han. "Ni måste vara Zayn och Ashley."
Blyg som Zayn var, så kollade han lite frånvarande runt i gången. Jag log och nickade. "Ja, det är vi."
Jag skakade hans hand.
"Louis Tomlinson." sa Louis och skakade livligt min hand, och vände sig sedan mot Zayn. Jag rörde vid Zayn lite lätt på armen, och han mötte Louis blick. De skakade hand. Han var nervös, det såg jag på honom.

"Alla deltagare kommer med mig." vinkade en man med svart kostym mot oss. Jag tog åter igen tag i Zayns hand, och gick med honom bland alla andra personer som skulle delta. Harry och Louis gick bakom oss. Människorna runt omkring pratade konstant och vissa hade tårar i ögonen medans andra skrattade och hoppade vilt omkring av nervositet.

Nu stannade alla till, och formade en lång kö. Massa vakter gick och såg till at alla stod i ett rakt led. Vi hade hamnat rätt så långt fram, det var bara fyra personer framför oss. Dörren öppnades och där stod en man och en kvinna med ett block i handen. Kvinnan var hon som hade släppt in mig och Zayn till juryn. De checkade av vilka som skulle gå in. Tänk om inte jag skulle få komma med in. Det skulle göra honom mer nervös och jag ville vara vid hans sida när han går igenom allt det här.

"Är du en familjemedlem?" frågade mannen mig.
"Hon är hans flickvän." sa kvinnan med en sur ton. Mannen kollade oss från topp till tå, och log sedan lite snett mot oss, och nickade sedan att jag fick lov att komma med in. Mitt hjärta dunkade nu i normaltakt igen, men det gjorde nog inte Zayns.
"Tror ni att vi alla kommer bli världskända en dag?" kom en blond kille fram till oss och sa. Han såg rätt så blyg ut, och hade en gitarr på ryggen. Hans tänder var rätt så snea, men det var rätt så gulligt på honom. Zayn, Harry och Louis ryckte på axlarna. Den blonda killen kollade frågande på mig. "Ska du vara med?"
Jag skakade på huvudet, och tog sedan tag i Zayns arm.
"Jag är här för att stötta honom." Den blonda killen nickade förstående mot oss.
"Jag är Niall Horan." sa han och skakade handen. Vi presenterade oss för Niall.

De tre jurymedlemmarna kom fram och Simon gjorde en gest att alla skulle vara tysta. Det kom fram en vakt med en megafon, och räckte den till Nicole. Hon sade något till vakten, och sedan lyfte hon upp megafonen för att säga något.
"Nu är det dags. Ni alla har fått ett schema på när det är eran tur och så vidare." hon räckte sedan megafonen till Simon.
"Vi önskar er alla lycka till." sade han och lade sig ifrån sig megafonen och dem gick ut till scenen. Ett schema? Zayn kollade på mig, och jag bara ryckte på axlarna.

Zayns perspektiv:

Efter att vi fått tag på ett schema så insåg jag att det var min tur att gå ut nu. Det är inget att vara nervös för hade Ash sagt till mig hela förmiddagen tills att jag skulle ut på scenen. Jag stod nu och väntade på att få en mickrofon. När jag hade fått den, tog jag ett djupt andetag och gick ut. Det här gjorde jag för min familj, Ashley och framförallt mig. Ash hade rätt, det har var min dröm, och jag ska inte ge upp den. Det här var min chans att få göra det jag verkligen ville göra, och inget skulle få stopp på det. Nu var det dags. Jag tog ett stort kliv ut på scenen, och gick till mickrofon stativet.



Alla känslor virade runt i mitt huvud, och jag var tvungen att tänka efter vad det var jag egentligen skulle sjunga.

(lyssna igenom annars blir inte kapitlet fullkomligt.)


De satt inte så länge och väntade. Min mage spände sig och jag kände nervositeten stiga inom mig. De kollade bestämt på mig. Jag vände blicken bak där Ash stod och höll händerna för munnen.
"Du är vidare." sa de alla till mig. Jag stod där helt mållös och visste inte vad jag skulle säga, så jag sa bara "tack så mycket" och gick ut.

Jag möttes av en skuttande flickvän. Hon kramade om mig hårt och när jag fått tillbaka medvetandet kramade jag henne tillbaka och kysste henne länge och passionerat.
"Oj oj här var de kärlek." skratta Louis och klappade löst till mig på ryggen. "Grattis! Nu är det min tur..."
Vi skrattade och jag fortsatte att kyssa Ash. Hon fnissade till och svarade kyssen.

..............................................................................................................................................................................................................................................
Då var nästan alla killar med i bilden. Liam kommer lite senare :)) vad tycker ni än så länge? :))

Postat av: Ida Skoglar

Gryyym <3

2012-03-25 @ 17:25:07
URL: http://myonlylovestory.blogg.se/
Postat av: Sara

sjukt bra! <3 MER MER MER! :D

2012-03-26 @ 02:09:44
URL: http://saarabergstroms,blogg.se/
Postat av: Debbie

NIIIIIALLLLEER!:D lika bra som alltid:D

2012-03-26 @ 12:18:51
URL: http://myendworld.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: