2012-03-20 | 21:09:30 | Kategori: 1Dream1Direction

1Dream1Direction - Kapitel 18

Previous: Jag gick uppför trappan, men hindrades av att jag hörde något från vardagsrummet. Jag gick med dämpade steg ner igen, och smög fram till vardagsrummet. Det var en tjej och en kille. Det hördes som Mike, och förmodligen en av hans nya tjejer. Jag skakade på huvudet, och fnittrade till.
“Vad vill du Ash?” skrek Mike åt mig. Jag gick fram i ljuset, men mitt leende försvann då jag märkte vem som satt bredvid honom. Cassandra.
………………………………………….............................................................................................
Det här kunde inte vara sant. Mike gick runt och lekte med massa tjejer, men varför just Cassandra? Hon måste inte veta om det, för hon verkar inte alls som en sån tjej som vill vara med en kille som playar runt med massa. Jag ville inte att hon skulle såras av någon, speciellt inte av min egna storebror. När hon mötte min blick, såg hon förvånad ut, och ryckte diskret bort Mikes arm. “Ashley.” sa hon frånvarande och kollade ner i golvet. Hon reste sig upp och gick mot mig.
“Jag visste inte…” var det enda hon fick fram. Jag skakade bara på huvudet.
“Får jag prata med dig ett tag.” sa jag till henne och drog henne med mig.
“Men hallå!” skrek Mike efter oss. Jag lipade åt honom, och tog med mig henne upp till mitt rum, och stängde dörren bakom oss. Jag pekade på min säng att hon skulle sätta sig där. Skyldigt gick hon och satt sig på min säng. Jag drog fram min skrivbordsstol framför henne och satt mig i den, och satt armarna i kors.
“Han av alla Cassandra?” sa jag skakandes på huvudet. Hon ryckte bara på axlarna och kliade sig i huvudet.
“Han…jag…vi träffades på nattklubben igår.” sa hon och rodnade till lite. “Jag var inte så jättefull, men han var överfull. Jag hjälpte honom till busshållplatsen igår kväll, och åkte med honom hem hit. Han vägrade lämna mig ensam att åka hem själv, så jag gick med in och…” hon sa inget mer, utan log bara stort. Jag bara satt och gapade. Jag äcklades av att min bror hade lekt med min kompis. Jag såg inte alls glad ut, utan bara stirrade på henne med stora ögon.
“Vadå?” sa hon bara. Jag skakade mer på huvudet, och satt handen för ansiktet.
“Cassandra…sov du med honom hela natten?” Hon svarade inte på min fråga med ord, hennes blick sa allting. Jag blev besviken, inte bara på henne, utan på min bror också.
“Jag visste inte att han var din bror…plus, jag liksom…gillar honom…mycket.” sa hon och rodnade mer än nånsin. Just då rusade Mike in i rummet, och glodde argsint mot mig. Han kollade sedan mot Cassandra, och när de såg på varandra, log båda stort. Usch vad det äcklade mig. Han lutade sig mot henne, och kysste henne. De kysstes länge, och han hamnade ovanför henne i sängen.
“SLUTA!” skrek jag och försökte dra bort honom från henne. Han ryckte bort mig, och fortsatt att kyssa henne. Jag tog till med knytnäven den här gången, och slog han hårt på ryggen. Han skrek till och kollade irriterat på mig.
“Visst.” sa han. “Kom, vi går till mitt rum.” Cassandra fnittrade till, och gick med honom ut ur mitt rum. Han stängde hårt igen min dörr. Det här var verkligen inte okej. Jag kunde inte låta dem två vara tillsammans. Jag brydde mig inte om hon älskade honom, för snart skulle hennes hjärta vara krossat när han hittade en ny tjej. Jag ville inte att det skulle hända.
Nästa dag:
Det var sista lektionen, och vi väntade på att läraren skulle komma in och börja lektionen. Zayn gick fram till mig och lyfte upp mig så jag satt på skolbänken. Han sätt händerna bakom min rygg och kysste mig passionerat. Jag tog ett fast grepp om honom, och våra tungor snuddades än en gång.
“Det där får ni göra på fritiden.” hörde vi magistern säga. Båda vi fnittrade till, och satt oss ner bredvid varandra. Zayn höll armen om mig och kysste mig igen.
“Ni turtur duvor.” Magistern stod nu framför oss två med händerna på sidan och såg irriterad ut. Vi kollade oskyldigt upp på honom, och Zayn tog bort armen som han hade runt om mig. Istället flätade han ihop handen med min.
Framför oss satt Patricia och Deborah. De kollade bak på oss, och Patricia såg mer avundsjuk än arg ut.
“Jag äcklas av att hon har samma namn som min mamma.” viskade han i mitt öra. Jag skrattade till lite tyst, och log ont mot henne. Hon bara skakade på huvudet och båda dom vände sig framåt igen.
“På tal om att äcklas, så måste jag berätta om Cassandra.” sa jag tyst till Zayn i mitt öra, medans jag granska Cassandra som satt längst fram och koncentrerade sig på vad magistern sa.
“Hon är tillsammans med din bror?” sa Zayn. Jag kollade chockat på honom. “Jag såg dem utanför skolan imorse, detaljer kanske inte behövs.” Han fnittrade till, men jag satt tyst och kollade fortfarande på Cassandra. Jag nickade.
Previous: Jag gick uppför trappan, men hindrades av att jag hörde något från vardagsrummet. Jag gick med dämpade steg ner igen, och smög fram till vardagsrummet. Det var en tjej och en kille. Det hördes som Mike, och förmodligen en av hans nya tjejer. Jag skakade på huvudet, och fnittrade till.
“Vad vill du Ash?” skrek Mike åt mig. Jag gick fram i ljuset, men mitt leende försvann då jag märkte vem som satt bredvid honom. Cassandra.
………………………………………….............................................................................................
Det här kunde inte vara sant. Mike gick runt och lekte med massa tjejer, men varför just Cassandra? Hon måste inte veta om det, för hon verkar inte alls som en sån tjej som vill vara med en kille som playar runt med massa. Jag ville inte att hon skulle såras av någon, speciellt inte av min egna storebror. När hon mötte min blick, såg hon förvånad ut, och ryckte diskret bort Mikes arm. “Ashley.” sa hon frånvarande och kollade ner i golvet. Hon reste sig upp och gick mot mig.
“Jag visste inte…” var det enda hon fick fram. Jag skakade bara på huvudet.
“Får jag prata med dig ett tag.” sa jag till henne och drog henne med mig.
“Men hallå!” skrek Mike efter oss. Jag lipade åt honom, och tog med mig henne upp till mitt rum, och stängde dörren bakom oss. Jag pekade på min säng att hon skulle sätta sig där. Skyldigt gick hon och satt sig på min säng. Jag drog fram min skrivbordsstol framför henne och satt mig i den, och satt armarna i kors.
“Han av alla Cassandra?” sa jag skakandes på huvudet. Hon ryckte bara på axlarna och kliade sig i huvudet.
“Han…jag…vi träffades på nattklubben igår.” sa hon och rodnade till lite. “Jag var inte så jättefull, men han var överfull. Jag hjälpte honom till busshållplatsen igår kväll, och åkte med honom hem hit. Han vägrade lämna mig ensam att åka hem själv, så jag gick med in och…” hon sa inget mer, utan log bara stort. Jag bara satt och gapade. Jag äcklades av att min bror hade lekt med min kompis. Jag såg inte alls glad ut, utan bara stirrade på henne med stora ögon.
“Vadå?” sa hon bara. Jag skakade mer på huvudet, och satt handen för ansiktet.
“Cassandra…sov du med honom hela natten?” Hon svarade inte på min fråga med ord, hennes blick sa allting. Jag blev besviken, inte bara på henne, utan på min bror också.
“Jag visste inte att han var din bror…plus, jag liksom…gillar honom…mycket.” sa hon och rodnade mer än nånsin. Just då rusade Mike in i rummet, och glodde argsint mot mig. Han kollade sedan mot Cassandra, och när de såg på varandra, log båda stort. Usch vad det äcklade mig. Han lutade sig mot henne, och kysste henne. De kysstes länge, och han hamnade ovanför henne i sängen.
“SLUTA!” skrek jag och försökte dra bort honom från henne. Han ryckte bort mig, och fortsatt att kyssa henne. Jag tog till med knytnäven den här gången, och slog han hårt på ryggen. Han skrek till och kollade irriterat på mig.
“Visst.” sa han. “Kom, vi går till mitt rum.” Cassandra fnittrade till, och gick med honom ut ur mitt rum. Han stängde hårt igen min dörr. Det här var verkligen inte okej. Jag kunde inte låta dem två vara tillsammans. Jag brydde mig inte om hon älskade honom, för snart skulle hennes hjärta vara krossat när han hittade en ny tjej. Jag ville inte att det skulle hända.
Nästa dag:
Det var sista lektionen, och vi väntade på att läraren skulle komma in och börja lektionen. Zayn gick fram till mig och lyfte upp mig så jag satt på skolbänken. Han sätt händerna bakom min rygg och kysste mig passionerat. Jag tog ett fast grepp om honom, och våra tungor snuddades än en gång.
“Det där får ni göra på fritiden.” hörde vi magistern säga. Båda vi fnittrade till, och satt oss ner bredvid varandra. Zayn höll armen om mig och kysste mig igen.
“Ni turtur duvor.” Magistern stod nu framför oss två med händerna på sidan och såg irriterad ut. Vi kollade oskyldigt upp på honom, och Zayn tog bort armen som han hade runt om mig. Istället flätade han ihop handen med min.
Framför oss satt Patricia och Deborah. De kollade bak på oss, och Patricia såg mer avundsjuk än arg ut.
“Jag äcklas av att hon har samma namn som min mamma.” viskade han i mitt öra. Jag skrattade till lite tyst, och log ont mot henne. Hon bara skakade på huvudet och båda dom vände sig framåt igen.
“På tal om att äcklas, så måste jag berätta om Cassandra.” sa jag tyst till Zayn i mitt öra, medans jag granska Cassandra som satt längst fram och koncentrerade sig på vad magistern sa.
“Hon är tillsammans med din bror?” sa Zayn. Jag kollade chockat på honom. “Jag såg dem utanför skolan imorse, detaljer kanske inte behövs.” Han fnittrade till, men jag satt tyst och kollade fortfarande på Cassandra. Jag nickade bara till svar. 

Efter lektionen möttes jag av Mike som stod vid klassrumsdörren. Av ovana att han skulle stå där, var jag dum att fråga honom varför. Jag kom senare på varför, och så fort jag kom att tänka på det, gick jag snabbt därifrån, och Zayn kom efter mig. Just i det ögonblicket fick jag ett sms från Harry. X-factor fortsätter imorgon. Stod det på smset.
......................................................................................................................................................

Jag har skrivit klart det här kapitlel för längesen, men inte orkar publicera det, och inte hittat bilder haha. Men nuså! :) Hoppas ni gillar det.



Postat av: Sara

MER MER MER NUUU! :D <3

2012-03-20 @ 22:36:51
URL: http://saradarianovel.blogg.se/
Postat av: Olivia

SÅ SJUKT BRA! :D

2012-03-25 @ 18:46:26
URL: http://momentsintime.blogg.se/

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: