2012-03-16 | 10:06:14 | Kategori: 1Dream1Direction

1Dream1Direction - Kapitel 17

Previous:
Han sa ingenting, utan kollade bara upp på mig. Han kom närmare mig, och våra läppar möttes i en lång kyss. Den slutade aldrig. Det kändes som att den varade för evigt. Han mjuka läppar pressades mer och mer mot mina. Våra tungor snuddade lekte med varandra.
“Ush.” Kyssen avslutades med att Waliyha sneglade på oss. Hon såg äcklad ut. Zayn gav ifrån sig ett dämpat skratt.
“Sov nu unge.” sa han retsamt, och fortsatt att kyssa mig.
…………………………………………...............................................................................................
Jag väcktes av att min mobil vibrerade. Harry stod det på skärmen. Jag gnuggade mig i ögonen och öppnade sedan meddelandet.
Previous:
Han sa ingenting, utan kollade bara upp på mig. Han kom närmare mig, och våra läppar möttes i en lång kyss. Den slutade aldrig. Det kändes som att den varade för evigt. Han mjuka läppar pressades mer och mer mot mina. Våra tungor snuddade lekte med varandra.
“Ush.” Kyssen avslutades med att Waliyha sneglade på oss. Hon såg äcklad ut. Zayn gav ifrån sig ett dämpat skratt.
“Sov nu unge.” sa han retsamt, och fortsatt att kyssa mig.
………………………………………….............................................................................................................

Jag väcktes av att min mobil vibrerade. Harry stod det på skärmen. Jag gnuggade mig i ögonen och öppnade sedan meddelandet. Märkte ditt sms nu, hoppas ni är okej! stod det. Utan att ha ork att svara på det, så lämnade jag ifrån mig mobilen igen, och lutade mig tillbaka mot Zayns axel. Just i det ögonblicken kom sjuksköterskan ut från rummet. Jag knuffade till Zayn lätt med armbågen, och han vaknade till, och kollade på den ganska korta blonda kvinnan. Hon såg ut att vara ungefär 45 år. 

“Hur mår han?” fick jag tillslut fram. Hon log lite snett, och kollade ner på sitt block.
Zayn reste sig raskt upp ifrån stolen och gick fram till sköterskan. “Hur mår han frågade hon.” sa han rakt framför ansiktet på henne. Lugnt sneglade hon upp på honom från sina glasögon, och kollade på mig sedan.
“Han fick en hjärtinfarkt igår. Det såg ut som att han inte skulle överleva natten, men vi hade tur. Du har en stark morfar ungeman.” sa hon och la handen på Zayn axel. Han kollade bak på mig, och såg lättad ut. Sedan vände han sig mot kvinnan igen.
“Får vi gå in?” frågade han och backade ett steg, och sneglade in mot rummet där hans morfar var. Sköterskan nickade. “Bara tjugo minuter max, han behöver vila.”
Zayn rusade mot mig och Waliyha och kramade om oss båda två. Han tog oss båda i händerna, och vi gick in i rummet.

När han såg sina barnbarn fick han ett stort leende på läpparna. Han såg så lycklig ut, och både Zayn och Waliyha rusade fram till sjukhussängen. Jag förblev kvar vid dörren. Patricia gick fram till mig och kramade om mig.
“Han älskar dem verkligen.” sa hon och satt armarna i kors och log medans hon kollade på dem. Jag nickade bara till svar. Det måste vara svårt för Zayn att veta att hans morfar kanske snart skulle försvinna. 


När besökstiden var över, gick vi alla ut till matsalen som fanns inne i sjukhuset. Patricia plockade fram en påse som hon hade packat med sig lite frukter och juice. Hon log mot oss, men vem som helst kunde se, att det knappt var någon glädje i hennes leende. Det var en jobbig tid för dem nu, och här satt jag utan att ens veta hur det känns. Jag hade mina problem, som inte någon av dem kunde förstå sig på. Jag mådde fortfarande dåligt över det som hände med Drake. Hur kunde jag vara så dum? Även om Zayn hade förlåtit mig, så kunde jag inte glömma det. 

När klockan närmade sig fem, tyckte alla det var bäst att lämna sjukhuset. Personalen lovad att ta väl hand om honom. Alla klev in i Patricias bil. Hon körde in mot min gata, och stannade bilen utanför mitt hus. Zayn gick med mig till dörren. Just då öppnade mamma dörren, och kramade om mig hårt. “Jag har saknat dig Ash!” sa hon, och märkte sedan att Zayn stod precis bredvid. “Oj, förlåt.” sa hon och gick in igen, och stängde dörren. Zayn bara skrattade åt henne, och kollade sedan på mig igen.
“Ses imorgon.” sa han. Jag nickade, och kramade om honom. Vi stod länge och kramades. Han lyfte upp mitt huvud, och våra läppar möttes än en gång, en lång stund. Jag svävade på moln. Det var bara jag och Zayn, ingen annan. Tillslut avbröts vi av att Patricia tutade. Vi både skrattade, och han gick sedan och satt sig i bilen. De åkte iväg, och jag gick in i huset. 

Jag gick uppför trappan, men hindrades av att jag hörde något från vardagsrummet. Jag gick med dämpade steg ner igen, och smög fram till vardagsrummet. Det var en tjej och en kille. Det hördes som Mike, och förmodligen en av hans nya tjejer. Jag skakade på huvudet, och fnittrade till.
“Vad vill du Ash?” skrek Mike åt mig. Jag gick fram i ljuset, men mitt leende försvann då jag märkte vem som satt bredvid honom. Cassandra.
………………………………………….......................................................................................................
Ohoh, spännande eller? ;) Haha! Tror ni Cassandra vet om att Mike är Ashleys storebror? Vad tycker ni!?
Kommentera och gilla på facebook! Stay tuned for more!

Postat av: Olivia

Sjukt bra! nweikefnin f! du dödar mig

2012-03-16 @ 16:25:16
URL: http://momentsintime.blogg.se/
Postat av: 1Dpiics - agnes

kika gärna in på min blogg om one direction! :D

du lär inte ångra dig iaf! ;D

http://onedirectionpiics.blogg.se

2012-03-16 @ 22:06:47
URL: http://onedirectionpiics.blogg.se/
Postat av: linda

Love it!!!!

2012-03-17 @ 20:13:31
Postat av: Sara

Älskar det!<3<3

2012-03-17 @ 20:14:55

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar: